מחקרים

מחנכים בנפאל מאמצים את
טכנולוגיית הלמידה

נפאל מדורגת במקום ה-151 ברשימה הבינלאומית של אוריינות. כתוצאה מכך חסרה בה התשתית החיונית ביותר להתקדמות חברתית, ויותר ממחצית האוכלוסייה מתקיימת מן היד אל הפה.

כתגובה למצב, ניצב בית-הספר מָאוּנְט גַאוּרִי שַנְקָר במרכז קטמנדו, שהמנהל שלו ידוע בתור המחבר של ספרי לימוד מדעיים ואיש חינוך המסור לשיפור איכות החינוך בארצו.

בחיפושו אחר התשובה למה שנראה כחוסר היכולת של תלמידיו ללמוד ולרכוש ידע, הוא גילה את הארגון הבינלאומי ליישום הלמידה ואת טכנולוגיית הלמידה של ל. רון האברד.

הוא מיד עבר הכשרה ביסודות של טכנולוגיית הלמידה, ותוך שימוש ביסודות האלה החל בתוכנית הרצה ניסיונית אותה ערך על חתך מייצג של תלמידים בבית-ספרו. תחילה הוא הציג את שלושת המחסומים ללמידה לשכבה של תלמידי כיתות ח׳ ו-ט׳, לאחר מכן הרחיב זאת לשכבת תלמידים בגילאי בית-ספר יסודי וחטיבת ביניים, ולבסוף עבר לשכבה של תלמידים ממגמות מתמטיקה וכימיה בגיל בית-ספר תיכון. התוצאות היו חד משמעיות: שיעור התלמידים שקיבלו ציון ״עובר״, אשר עמד בעבר על סביבות 30 אחוזים, המריא הרבה מעל ל-80 אחוזים אצל כל התלמידים בכל השכבות והרמות.

1,600
אנשי חינוך
מנפאל
עברו
הכשרה
בטכנולוגיית
הלמידה

בהתבסס על ההצלחה של תוכנית ההרצה הניסיונית, אשר השתמשה אך ורק ביסודות של טכנולוגיית הלמידה, מנהל בית-הספר הזה מקטמנדו נרשם לתוכנית המלאה להכשרת מורים של הארגון הבינלאומי ליישום הלמידה בקמפוס שלו במיזורי. תוכנית ההכשרה כללה את הקורסים 'מיומנויות תקשורת מתקדמות' ו-'יסודות מתקדמים של הדרכה', ואת הקורס 'איך לבנות תוכנית לימודים' של הארגון ליישום הלמידה.

עם שובו לנפאל הוא הפעיל בתחילה את התוכנית בבית-ספרו. לאחר מכן הוא התחיל להעביר קורסים על טכנולוגיית הלמידה לכל המורים באחד האיזורים העניים ביותר במדינה. הוא העביר סדנאות למדריכים בקהילות כפריות מרוחקות, כולל על ראש הר המרוחק 350 קילומטר מקטמנדו, שם הוא הדריך מורים שמלמדים 500 תלמידים מכפרים שעוסקים בגידול אורז.

התוצאות בנפאל ממחישות את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיית הלמידה להפחת חיים בחינוך. אותו מחנך יחיד בנה רשת של 1,600 אנשי חינוך בטכנולוגיית הלמידה אשר בתורם משנים את פני החינוך בכיתותיהם. בנוסף הוא הקים מרכז הכשרה קבוע של הארגון ליישום הלמידה בנפאל, אשר נחנך בטקס חגיגי בהשתתפות נציגים ממשרד החינוך.