קלירווטר, פלורידה • 16 באפריל 2016
קלירווטר מקבלת בברכה את הפתיחה החגיגית של מרכז למידה קהילתי חדש של הארגון ליישום הלמידה
מרכז חונכות לדוגמה החדש בקלירווטר, 'מרכז הלמידה הקהילתי של הארגון ליישומי למידה', מצטרף למספר הולך וגדל של תוכניות, בתי-ספר ומוסדות חינוך ברחבי העולם שמשתמשים בטכנולוגיית הלמידה שפותחה על-ידי ל. רון האברד. הקמת המרכז בקלירווטר התאפשרה בזכות התרומות הנדיבות של חברים ב-'התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית' (IAS).
הנה חלק מהבעיה: 85 אחוזים מהקטינים במערכת בתי-המשפט הפליליים לא עומדים בסטנדרטיים המינימליים של ידיעת קרוא וכתוב. כ-70 אחוזים מהאסירים בבתי-הסוהר לא יכולים לקרוא ברמה גבוהה יותר מאשר כיתה ד'. שני שלישים מהצעירים שלא יכולים לקרוא מעבר לרמת קריאה של כיתה ד', יגיעו בסופו של דבר למאסר או יהפכו להיות נתמכי סעד.
הנה עוד היבט של הבעיה: 32 מיליון בוגרים אמריקאים לא יכולים לקרוא – 14 אחוזים מהאוכלוסייה.
ב-16 באפריל, חלק מהפתרון הגיע לקלירווטר, פלורידה, עם הפתיחה של מרכז למידה קהילתי של הארגון ליישומי הלמידה, שעבר שיפוץ מלא. יותר מאלף האנשים שנכחו בטקס היו שם מסיבה אחת בלבד – להילחם בבערות ובהשלכותיה, עוני ופשיעה.
המרכז שעבר שיפוץ מלא ממוקם בשדרת פורט האריסון שבקלירווטר, מרחק של דקות ספורות ממרכז העיר, ומשקף את המחויבות המתמשכת של סיינטולוגים לקהילת קלירווטר רבתי.
אכן, פתיחת המרכז מגיעה בזמן קריטי עבור תלמידים. במחוז פינלאס, לדוגמה, רק 78 אחוזים מהתלמידים מסיימים בית-ספר תיכון.
"אנחנו גאים לפתוח את המרכז הזה במטרה להביא טכנולוגיית למידה מעשית לכל הילדים והמשפחות בקהילה הזאת", אמרה פט הרני, מנחת הטקס והדירקטור לענייני הציבור של ארגון הסיינטולוגיה בקלירווטר, לפני שהציגה את הדוברת הראשונה של היום, הולי האגרתי – המנכ"לית של מרכז הלמידה הקהילתי.
"אנחנו מאמינים שזה קריטי לעצור את הבערות בשלביה הראשונים", אמרה הולי לקהל שנאסף. "כשאתה יכול לעבוד עם הילדים כשהם קטנים, כשאתה מלמד אותם איך לקרוא, איך ללמוד ונותן להם את הבסיס, זה מניח את היסודות להצלחה שלהם לכל החיים. אנחנו בהחלט רואים את זה עכשיו עם תלמידים לשעבר שחוזרים עם הילדים שלהם ומודים לנו על כך שנתנו להם את היסודות האלה".
המסר של הולי האגרטי חזר שוב במילותיה של הנואמת האורחת לינדה באב, שופטת בבית-המשפט הבין-מחוזי ה-6 בפלורידה, שרואה את ההשפעות של הבערות במו עיניה באולם בית-המשפט שלה: "חינוך הוא היסוד שאדם צריך כדי לבנות חיים מוצלחים", אמרה באב במהלך נאומה בטקס. "כאשר היסוד לא מונח כמו שצריך, הוא לא יתמוך בשאר המבנה. כאשר מורה נכשל, תלמיד אינו לומד והחיים שלו מתפוררים קצת.
לכן אני באמת מקבלת בברכה את מרכז הלמידה הקהילתי הזה לקלירווטר. ואני מפצירה בכם להמשיך להושיט יד לעזרה לילדים שלנו, כדי ללמד אותם שהם יכולים ללמוד. מרכז הלמידה המדהים הזה ימנע מילדים רבים להגיע לאולם בית-המשפט שלי".
הנואמת האורחת הבאה היתה שניקה האריס, סגנית בבית-המעצר של משרד השריף של מחוז פינלאס ופעילה חברתית ותיקה, שסיפרה איך היא הביאה למרכז את בנה – לאונרד ג'ונסון, מגן פינה בליגה הלאומית בפוטבול – כדי שיקבל עזרה.
"כשהתפללתי לנס, הילד שבקושי הצליח לקרוא, ראה שלט שאמר: 'שיעורים פרטיים בחינם'. הדרך שלנו לאושר החלה באותו היום במרכז הלמידה הקהילתי!
בזכות מרכז הלמידה הקהילתי, המשאבים שיש בו והטכנולוגיה בה הם משתמשים, הילד, שהיו אנשים שרצו לתת לו תעודה של 'חינוך מיוחד', ושהיו כאלה שחשבו שהוא לעולם לא יגיע לקולג', הוכיח להם שהם טועים ועכשיו מחזיק בתואר ראשון בחינוך מאוניברסיטת איווה".
"ההזדמנות לעבור דרך המרכז החדש הציתה אפילו בי רוח חדשה והזכירה לי את החשיבות של המרכז הזה", הוסיפה הגב' האריס. "אפילו אני רוצה ללמוד שוב!"
נקודת השיא בחגיגה היתה הנאום של ראש העיר של קלירווטר, ג'ורג' קרטקוס המכובד, שדיבר בשבח המרכז ואמר, "תלמידים, כעת אתם עומדים לקבל הזדמנות, אתם עומדים לקבל בסיס ללימודים. הבסיס הזה שיש לכם ייתן לכם הזדמנות להצליח בבית-הספר, אבל הרבה יותר חשוב מכך ... אתם תקבלו את ההזדמנות לחלום, לפתח משהו שישנה את העולם".
האגרתי מאוד נרגשת לגבי מה שהעתיד טומן בחובו עבור התלמידים שיחצו את מפתן המרכז.
"עם המרכז הזה יש ביכולתנו להגדיל את מספר הילדים שיקבלו עזרה עם טכנולוגיית הלמידה, ומבחינתנו המשמעות היא עתיד מזהיר עבור הקהילה שלנו", היא אמרה. "יש אלפי תלמידים בקלירווטר שזקוקים לעזרתנו, וכעת הצוות והמתנדבים של המרכז לדוגמה הזה יכולים לתת את העזרה הזאת לכל אחד מהם".
_________________
מרכז הלמידה הקהילתי מציע תוכניות חונכות והשכלה המבוססת על המחקר והכתבים של ל. רון האברד. המרכז הוא חלק מרשת של יותר מ-1,000 קבוצות וסניפים של הארגון ליישום הלמידה מרחבי העולם שמשתמשים בטכנולוגיה של ל. רון האברד.
טכנולוגיית הלמידה מאפשרת לאדם ללמוד כל נושא בהצלחה, מה שמאפשר לו להשיג את השאיפות שהוא הציב לעצמו בחיים כדי להשיג את מה שהוא רוצה להיות ואת מה שהוא רוצה לעשות.
טכנולוגיית הלמידה מורכבת מכלים וטכניקות שמורים יכולים להשתמש בהם כדי לשפר את רמות הלמידה של התלמידים. אותם כלים וטכניקות יכולים להיות בשימוש על-ידי התלמידים עצמם כדי לשפר את היכולת שלהם להבין את חומרים שהם קוראים ולומדים, ולהשתמש בהם. והידע הזה ממשיך להיות חיוני כאשר האדם עוזב את בית-הספר ומתמודד עם אתגרי החיים, כי הוא צריך להמשיך ללמוד כדי להתקדם.
יותר מ-100,000 מחנכים מפיקים את המרב מהתוכניות האלו, ועוזרים לכ-36 מיליון תלמידים ברחבי העולם. הארגון ליישום הלמידה הוקם ב-1972 על-ידי קבוצה של מחנכים כדי להטמיע שיטות חינוכיות מוצלחות. הארגון ליישום הלמידה מנוהל על-ידי ההתאחדות לשיפור החיים והחינוך. למידע נוסף, בבקשה בקר באתר AppliedScholastics.org.
_________________
המרכז החדש של הארגון ליישום הלמידה הוא אחד מתוך שמונה מרכזים ההומניטריים לשיפור חברתי שנחנכו בקלירווטר, פלורידה, בתשעת החודשים האחרונים בחסות סיינטולוגיה. כל אחד מהמרכזים מסור ליוזמה הומניטרית עולמית אחת למען ההצלחה של קלירווטר ואיזור מפרץ טמפה. הם כוללים את:
- מרכז נרקונון החדש של סאנקואסט, במרחק של 10 דקות ממרכז העיר, הוא חלק מרשימה הולכת וגדלה של מרכזים המשתמשים בטכנולוגיית הגמילה מסמים המדהימה שפותחה על-ידי ל. רון האברד. המרכז מהווה נכס בעל ערך רב עבור חברי הקהילה של מפרץ טמפה.
- המטה הראשי של קרימינון בפלורידה, נקודה מרכזית בביצוע המשימה של הטיפול בגורמים לפשיעה והשבת הכבוד העצמי לפושעים, באמצעות תוכניות אפקטיביות לשיקום אישי. כיום מעל 1,000 אסירים בפלורידה רשומים לתכניות קרימינון ובכך משפרים את הסיכויים שלהם להשתלב מחדש בחברה כאזרחים פרודוקטיביים.
- המרכז של 'הדרך אל האושר', התקנון המוסרי החילוני שנכתב על-ידי ל. רון האברד. המשרד החדש של קלירווטר מספק מוסריות המבוססת על השכל הישר לקהילות ברחבי איזור מפרץ טמפה. באחת מקהילות מחוז פינלאס, מאז שמתנדבים החלו בקמפיין כדי העשיר את התושבים עם הידע שמופיע ב-'הדרך אל האושר', שיעור הפשיעה ירד ב-56%.
- המרכז החדש של 'המוסד לעולם נקי מסמים', שהתוכנית הבינלאומית שלו 'האמת על סמים' הגיעה ל-260 מיליון איש ברחבי העולם. המוסד יצר שותפויות עם עשרות סוכנויות לאכיפת חוק ויותר מ-100 מוסדות חינוך לנוער מרחבי פלורידה.
- הבית בקלירווטר עבור 'מאוחדים למען זכויות האדם' ו- 'נוער למען זכויות האדם' – יוזמות חינוך עולמיות שפועלות כדי להגן על הזכויות של כל אזרחי העולם. המטה המרכזי הזה יצר שיתופי פעולה עם כ-130 קבוצות וארגונים בעלי עניין משותף כדי להביא חינוך אפקטיבי בנושא זכויות האדם לצעירים ומבוגרים כאחד ברחבי מדינת פלורידה.
- מוזיאון ומרכז המבצעים של 'ועדת האזרחים לזכויות אדם', ארגון שמשמש בתור כלב השמירה המוביל בעולם על תחום בריאות הנפש מאז 1969. מרכז המידע לציבור בקלירווטר כולל גם את המוזיאון 'פסיכיאטריה: תעשיית המוות' ומשמש כזרוע חוקרת ומרכז פניות שמסור לעקירה מהשורש של התעללות פסיכיאטרית.
- והמטה הראשי במרכז העיר של היועצים הרוחניים המתנדבים של סיינטולוגיה, חלק מתנועה עולמית שפעילה ב-120 מדינות – כוח הסיוע העצמאי הגדול ביותר בעולם. סיינטולוגים מתנדבים יותר מ-200,000 שעות בשנה במפרץ טמפה לבדו, פועלים תחת המוטו של היועצים הרוחניים המתנדבים שלא משנה עד כמה האתגר גדול, "ניתן לעשות משהו בקשר לזה".